• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Історія школи

Смілянська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5 розташована на вулиці Петровського, 16. Розміщена школа у сучасному просторому зручному приміщенні, яке було збудоване у 1977 році. Міська влада поставила завдання: нову школу ввести в експлуатацію до 1 вересня 1977 року. У зв’язку з тим, що будівельні організації не встигали закінчити роботи до наміченого терміну, будівництво школи було оголошено народною будовою. На будівництво нового навчального закладу відряджалися десятки людей з різних установ, організацій міста. У серпні 1977 року будівельникам допомагали вже сотні жителів міста.

Будову здали в експлуатацію перед самим початком нового навчального року із значними недоліками, зокрема, по благоустрою території та кабінетів. Колективу новоствореної школи довелося у терміновому порядку дообладнувати, ліквідовувати дрібні недоробки, завозити меблі, навчальні посібники, підручники. Вчителі працювали напружено, не жаліючи сил і часу. Усім дуже хотілось розпочати новий навчальний рік у щойно збудованій школі. Активно працювали на будівництві і батьки майбутніх школярів.

/Files/images/1.JPG

Перший дзвоник у новій школі пролунав-таки 1 вересня 1977 року. У великій сучасній школі злились в одну дві школи: № 5 та № 11. Старші і молоді вчителі створили великий дружний колектив.

Очолила педагогічний колектив директор старої школи Даниленко Емілія Гнатівна. Саме під її керівництвом оформлювались перші кабінети, створювалось обличчя школи. Спрямовували навчально-виховну роботу заступники директора: Рахуба Олександр Юхимович та Шевель Антоніна Степанівна. Першими вчителями школи були: Чабаненко А. Л., Берестянко О. Г., Петренко Л. Б., Шульман М. С., Осинська В. С., В’ященко К., Шиленко Н. П., Шаповал В. П., Князєва З., Афонін В. В., Хижняк Л. М., Ткачук К., Тартаковський А., Омельченко Л. Ф. Олійник Ж. О. та інші.

/Files/images/2.JPG

У 1982 році колектив очолила Березовська Людмила Павлівна, її заступниками стали Котляренко Марина Сергіївна та Чевгуз Наталія Федорівна.

На базі школи проводилися численні обласні, республіканські та всесоюзні семінари вчителів і науковців. У практичній роботі вчителів впроваджувалися передові педагогічні методики (зокрема, учитель хімії Г. Якубовська будувала навчальний процес за методом Гузика).

З 1981 року в школі почали запроваджувати профільне навчання. На початку 90-х років школа здобула статус «школа-ліцей». Були сформовані ліцейні профільні класи: фізико-математичні, гуманітарні, сервісні (в них учні отримували професії молодших медсестер, бухгалтерів). Ліцеїсти навчалися за спеціальними програмами, розробленими науковцями НДУ м. Києва. У цей період результативність участі учнів у предметних олімпіадах усіх рівнів була найвищою. Учні фізико-математичних класів мали 100 % вступ до вищих навчальних закладів.

Багато років школа працювала над проблемою диференційованого навчання. Досвід педагогічного колективу з цього питання вивчався на всеукраїнському рівні.

У кінці 90-х років у школі запроваджені елементи модульно-розвивального навчання. Педагогічний колектив розпочав активну співпрацю з провідними вищими навчальними закладами м. Черкаси і м. Харкова. У 2004 році школа стала спеціалізованою з поглибленим та профільним вивченням фізико-математичних та суспільно-гуманітарних предметів.

За 35 років існування школа дала путівку в життя тисячам молодих людей. Це і шановані робітники, інженери, лікарі, вчителі, бізнесмени, політики, представники багатьох інших професій. Серед тих, хто найбільш успішно реалізувався в професійній сфері, лікарі: І.Пилявський, Ю.Скорик, брати Григор’єви; політичні діячі: брати Любченки, О. Чайка, М. Герасименко; викладачі ВУЗів: Ю. Бурсевич, Д. Павлов; поетеса Оксана Кириченко; відомий вчений Чічагов Геннадій та багато-багато інших шанованих людей.

Особлива гордість школи – це учні, які обрали професію вчителя і сьогодні успішно працюють і в рідній, і в інших школах міста: Н. Коломиза, Ю. Битько, Т. Коваленко, Н. Косенко, Т. Цар, Ю. Битько, І. Кутова, С. Бондар, С. Власов, Л. Хуртенко, С. Жиганюк.

У 2005 році колишньому директору школи Л. П. Березовській було присвоєно звання «Заслужений учитель України».

/Files/images/3.JPG

Учні школи залучаються до роботи в учнівському Центрі творчості «Паросток», шкільному науковому товаристві „Еврика”, школі олімпійського резерву, до участі у конкурсах, олімпіадах, дослідницьких, пошукових, творчих проектах.

Основними напрямками інноваційної діяльності закладу є:

• експериментальна робота щодо вивчення можливостей використання у навчально-виховному процесі мультимедійних засобів;

• використання проектних технологій у роботі з обдарованими дітьми.

Багато років школа працювала над проблемою диференціації навчально-виховного процесу, намагалася навчити кожного учня до рівня його здібностей. Робоче місце вчителя було доведено до автоматизму. Ми приймали обласні, республіканські, всесоюзні семінари вчителів і науковців.

У 90-х роках під патронатом НДУ м. Києва мали чудову можливість підвищити рівень розвитку творчих здібностей особистостей. Ми мали великі досягнення – перемоги в міських олімпіадах, обласних, республіканських та всесоюзних, наші фізико-математичні класи мали 100 % вступ до вищих навчальних закладів. Дітям цікаво було навчатися в гуманітарних класах, сервісних, де отримували професію молодших медсестер, бухгалтерів.

Школа-ліцей в нашому місті була відокремлена. Але знову колектив не зупинився на досягнутому.

Час змінюється, змінюються завдання перед освітою.

Три мети стали основою функціювання сучасної школи, це:

• свобода;

• індивідуальність;

• різноманітність.

І тому в наш час набувають більшого значення вміння ніж знання

• наголос із поняття навчати переноситься на поняття вчитися

• активне впровадження комп’ютерних технологій.

У 2003 році ми стали школою нового типу – спеціалізованою школою І-ІІІ ступенів № 5.

Наш педагогічний колектив знаходиться у постійному творчому пошуку. На базі школи постійно проходять міські, обласні семінари, на яких наші вчителі діляться своїм досвідом по впровадженню інноваційних технологій. Вчителі школи другий рік працюють над проблемою: «Творчий пошук науково-методичного забезпечення активних форм навчання та психологічні аспекти модульно-розвивальної системи навчання».

На урок вчителі готують:

• міні-підручники;

• наочність: опорні таблиці, схеми, пам'ятки, тощо;

• методичні бюлетні;

• методичні рекомендації;

• використовують різні форми та методи роботи.

Учителі, учні школи, батьки мають змогу отримати рекомендації та поради від практичного психолога, соціального педагога школи щодо адаптації дітей в учнівському колективі, відносин у сім'ї старших і молодших дітей та ін.

Всі вчителі школи беруть активну участь у різних формах підвищення фахової майстерності, займаються самоосвітою. На педагогічних радах, методичних об'єднаннях, засіданнях "круглих столів", педагогічних читаннях, під час проведення предметних тижнів, місячника педагогічної майстерності учителі мають змогу поділитися свої досвідом, долучитися до обговорення актуальних питань щодо навчально-виховного процесу в школі тощо.

Результатом роботи педколективу є перемоги учнів школи у предметних олімпіадах з базових дисциплін.

Лише той, хто не стоїть на місці і крокує в унісон з науково-технічним прогресом приречений на успіх.

Кiлькiсть переглядiв: 834