• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Проектна робота

Використання методу проектів у навчально-виховному процесі школи

Методичною родзинкою роботи Смілянської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5 є широке використання методу проектів, що забезпечує виховання і розвиток життєлюбної талановитої особистості, готової до творчої діяльності і моральної поведінки, здатної будувати відносини з іншими людьми, природою, суспільством і разом з тим творити себе самого.

Залучаючи школярів до участі у проектах, педагоги школи вчать учнів використовувати знання як інструмент для розв’язання життєвих проблем; цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації у професійному й особистісному плані, так і в інтересах суспільства, держави; генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення й нести за них відповідальність. Метод проектів дозволяє забезпечити здобуття школярами ключових компетентностей, необхідних для самостійного життя, виконання професійних та соціальних функцій.

В основу проектного навчання закладено співробітництво і продуктивне спілкування учнів, спрямоване на спільне розв’язання проблем, формування здібностей виділяти важливе, ставити цілі, планувати діяльність, розподіляти функції, критично міркувати, досягати значимих результатів.

Важливою рисою проектного підходу є гуманізм, увага та повага до особистості учня, позитивний запал, спрямований не лише на навчання, а й на розвиток особистості учня.

Метод проектів базується на наступних моментах:
- розвиток пізнавальних, творчих навичок учнів, критичного мислення, вмінь самостійно шукати інформацію;
- самостійної діяльності учнів: індивідуальної, парної, групової, яку учні виконують протягом певного часу;
- розв’язування певної значущої для учнів проблеми, яке б моделювало діяльність спеціалістів конкретної предметної галузі;
- подання підсумків проектів, що реалізується, в реальному вигляді, формі (звіт, веб-сайт, доповідь, альманах, презентація, книга тощо). Ці результати повинні мати конкретну форму й бути готовими до застосування на практиці;
- співробітництво учнів між собою і вчителем (“педагогіка співробітництва”).

Наведемо приклади деяких найбільш успішних проектів, які реалізуються у нашій школі.

Кiлькiсть переглядiв: 368