З 01.09.2012 року школа бере участь у Всеукраїнському експерименті «РОЗКВІТ» (повна назва: «Формування в дітей молодшого шкільного та підліткового віку навчально-дослідницьких умінь початкового та базового рівня») під керівництвом викладача Малої академії наук Чернецької Тетяни Іванівни, яка є також і автором посібників, за якими навчаються учні експериментальних класів (наказ міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.04.2012 №476). Отже головною метою експерименту є розвиток навчально-дослідницьких умінь на базі експериментальних посібників.
Експеримент розрахований на 5 років (2012 – 2017 р. р.).
У експерименті задіяні 5 класів:
Експериментальний клас | Кількість учнів у експериментальному класі | Прізвище, ім’я, по батькові класного керівника |
1-А | 32 | Левченко Олена Олександрівна |
2-А | 25 | Литвин Ольга Володимирівна |
3 | 33 | Григор Світлана Владиславівна |
4-А | 27 | Артеменко Світлана Юріївна |
5-А | 25 | Козирєва Олена Рустамівна |
Експеримент проходить у тісній співпраці із керівником проекту Чернецькою Т. І., яка двічі восени 2012 року відвідала школу і працювала з класоводами та учителями (семінари, співбесіди, практикуми) та з дитячим садком №23, який також бере участь у цьому експерименті. Восени 2012 року відбувся педконсиліум з питань наступності, на якому були присутні адміністрація школи і дитсадка. Одним із ключових питань була також участь у експерименті. Обговорювалися спільні шляхи щодо подолання труднощів, які виникають у ході експерименту, зокрема важкий матеріал посібників.
У 2012 – 2013 навчальному році учні працювали над темою «Барви пізнання сонця». Результатами роботи:
№ | Назва заходу | Форма проведення | Відповідальні виконавці | Отримані результати | Яким чином можна презентувати хід та отримані результати |
1. | Взаємне розташування предметів | Урок-практикум | Вчитель, учні | Малюнки розташованих предметів у просторі | Відео, презентація |
2. | Лінії. Паралельні, горизонтальні і вертикальні прямі. | Урок-практикум | Вчитель, учні | Креслення прямих ліній | Фото, малюнки |
3. | Промінь. | Урок-практикум | Вчитель, учні | Креслення променів | Відео, фото, досліди |
4. | Закріплення вивчених звуків [в] [в’], букви Вв. | Урок-практикум | Вчитель, учні | Створення малюнків до вивченої теми | Відео, фото, досліди |
5. | Закріплення вивчених звуків [ґ ], букви Ґґ. | Урок-практикум | Вчитель, учні | Створення малюнків до вивченої теми | Відео, фото, досліди, вправа-тренажер |
№ | Назва заходу | Форма проведення | Відповідальні виконавці | Отримані результати | Яким чином можна презентувати хід та отримані результати |
1. | Квіти-рекордсмени | Урок | Вчитель, учні | Учні дізналися про екзотичні рослини світу | Презентація квітів, відео. |
2. | Капустяні фарби | Дослід | Учні, батьки | Капуста змінює колір при додаванні оцту, соди, газованої води | Фото-результати |
№ | Назва заходу | Форма проведення | Відповідальні виконавці | Отримані результати | Яким чином можна презентувати хід та отримані результати |
1. | Учись організовано працювати | Урок | Вчитель, учні | Складання плану і контролю своїх дій | Режим дня учня |
2. | Умій визначати, берегти час | Урок | Вчитель, учні | Визначення часу на інтуїтивному рівні | Змагання:хто за хвилину більше |
3. | Плануй складну роботу | Урок | Вчитель, учні | Складання плану тексту | Спостереження за птахом(відео) |
4. | Думаю, міркую, розумію | Урок | Вчитель, учні | Створення пам’яток | Малюнки,ілюстрації |
5. | Які бувають відповіді | Урок | Вчитель, учні | Переказ тексту за планом | Презентація птахів та квітів |
6. | Аналізуй ознаки й частини предметів | Урок | Вчитель, учні | Складання загадок | Малюнки тварин |
7. | Головні ознаки-«ключики» правильної відповіді | Урок | Вчитель, учні | Визначення головної ознаки предмета | Малюнки, фото |
8. | Як порівнювати предмети, слова, числа, вирази | Урок | Вчитель, учні | Порівнювати предмети, добирати порівняння. Опис груші. | Малюнки фруктів |
№ | Назва заходу | Форма проведення | Відповідальні виконавці | Отримані результати | Яким чином можна презентувати хід та отримані результати |
1. | Професії будівельної галузі. Архітектор. | Урок | Вчитель, учні | Виготовлення шпаківні за проектом | Готова шпаківня |
2. | Інженер-будівельник, зварювальник,каменяр,електрик | Урок | Вчитель, учні | Практичне обчислення площі | |
3. | Професії галузі інформаційних технологій | Урок | Вчитель, учні | Перетворення числа з десяткової системи в двійкову | |
4. | Професії медичної галузі. Лікар швидкої допомоги. | Урок | Вчитель, учні | Надання невідкладної медичної допомоги при сонячному опіці | |
5. | Дієтолог. | Урок | Вчитель, учні | Здійснення контролю за власним прийманням їжі. | Презентації, плакати |
У квітні 2012 року в Кіровограді відбулася дводенна конференція за участі учителів та адміністрації шкіл і дитячих садків, які беріть участь в експерименті (м. Сміла, м. Черкаси, м.Київ, м. Кіровоград), а також науковців з Малої академії наук (м.Київ). В рамках конференції було проведено ряд лекцій, семінарів, практикумів, майстер-класів, круглих столів. Представником від школи була учитель молодших класів Артеменко Світлана